Leren, presteren en produceren


Wanneer jij

is het allerbelangrijkst goed slapen, goed eten en regelmatig bewegen!

 

Hoezo?

 

De juiste hoeveelheid slaap (7 tot 8 uur) verhoogt je cognitieve score, vermindert stress, maakt je een tevredener mens, levert je een betere gezondheid en minder conflicten.
Goed eten is een eerste basisbehoefte die we ook terug zien bij de piramide van Maslov en dat je energie levert om te bewegen.

Geen tijd voor? Weet je, eigenlijk levert het je tijd doordat je scherper bent, meer energie hebt en daardoor productiever bent
Wanneer je kijkt naar je fysieke gezondheid, welk cijfer zou je dan jezelf geven, op een schaal van 1 tot 10?
Wanneer het onder een 7 zit, verbeter je je mentale en emotionele energie door beter voor je lichaam te zorgen en door goed te bewegen.

 

Beweeg regelmatig

Beweging verhoogt de productie van BDNF ( brain deriverd neurotropic factor) die ervoor zorgt dat je neuronen in je hypocampus en andere gebieden van je brein groeien. Dit zorgt ervoor dat de plasticiteit toeneemt, dat je sneller kan leren, beter kan onthouden en het verbetert je breinfuncties in zijn geheel.

Echt, dit is een belangrijk punt dat veel mensen niet in de gaten hebben, dat door regelmatig bewegen, goede voeding en de juiste hoeveelheid slaap het leren verbetert.

Door de toename van je energie voltooi je algemene taken sneller en efficiënter. Het geeft je een boost aan je werkgeheugen, verbetert je stemming, je aandacht neemt toe en je bent alerter.

 

Dit alles zorgt ervoor dat je prestaties verbeteren en dat is toch wat jij wilt?

 

Bron: High Performance Habits – Brandon Burchard

Karin van Toor

Terugbelverzoek

Stel me een vraag, boek een sessie, stuur me een mailtje, om door de bomen het bos weer te zien en ook jouw mogelijkheden (of die van je kind) te benutten. Ik help je graag!

Onderpresteren hoogbegaafdheid

Plan je sessie hier

Meer inzicht in hoe jouw zoon of dochter leert leren en zijn of haar doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen toeneemt?