Het begin is gemaakt

Mijn onderwerpkeuze is nagekeken en goedgekeurd als ‘kapstok’ voor de inleiding die ongeveer 2000 woorden moet worden. Nu alles in het scriptieformaat gezet, voorlopig voorblad gemaakt, alle opmerkingen in dit document verwerkt en nu aan de slag. Wat nog lastig is dat er wel geschreven is over muziekonderwijs, maar niet met de combi hoogbegaafd. Dus nu op zoek naar wetenschappelijke artikelen met de combi hoogbegaafdheid en muziekonderwijs, hoogbegaafdheid en grit, hoogbegaafdheid en niet-cognitieve vaardigheden.

Het begin is gemaakt

 

 

 

Inleiding

De aanpak van onderpresteren blijft een lastig, complex probleem. Voor hoogbegaafde leerlingen die geen passend lesaanbod ontvangen, niet tot leren komen en voor leerlingen met angst voor falen of voor succes, zou het bespelen van een muziekinstrument een goede oplossing kunnen zijn.

Op zich een aardig begin maar aan de hand van literatuur moet ik nu duidelijk zien te maken waarom spelen van muziekinstrumenten een optie kan zijn, toevoegen dat hier weinig tot geen onderzoek naar gedaan is EN expliciet integreren hoogbegaafdenonderwijs. Aan de slag dus!

Waar zou jij meer over willen weten, over de aanpak, over de thema’s of over onderzoeken in zijn algemeenheid?

Karin van Toor

Terugbelverzoek

Stel me een vraag, boek een sessie, stuur me een mailtje, om door de bomen het bos weer te zien en ook jouw mogelijkheden (of die van je kind) te benutten. Ik help je graag!

Meer inzicht in hoe jouw zoon of dochter leert leren en zijn of haar doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen toeneemt?

Onderpresteren hoogbegaafdheid

Plan je sessie hier